
De communicatiedienst staat in voor het up-to-date houden van de gemeentelijke website, het aansturen van de sociale media, de publicatie van het maandelijks infomagazine Essen Info, het coördineren van de meldingen en klachten die gericht zijn aan het gemeentebestuur en de contacten met de pers.
De communicatiedienst verwijst je door naar de juiste mensen en helpt verenigingen met het bekend maken van hun activiteiten. Wij houden je op de hoogte van de beslissingen van het gemeentebestuur en informeren over gemeentelijke, provinciale, Vlaamse en landelijke acties.
Onthaalbalie
De onthaalbalie in het gemeentehuis is voor velen het eerste aanspreekpunt van het gemeentebestuur. Wij proberen je steeds zo snel en goed mogelijk te helpen met al je vragen. Bovendien kan je aan het onthaal terecht voor PMD-zakken, een stratenplan, gemeentegids en andere publicaties. Je kan er ook stickers krijgen voor op je brievenbus zodat je niet langer ongeadresseerde reclame ontvangt.
A tot Z
- De Grote Enquête - bevolkingsbevraging 2017
- De Grote Enquête 2023: Zeg het maar, Essenaar
- Eindrapport Veerkrachtig Essen-centrum (pdf)
- Energienieuwsbrieven
- Essen in cijfers
- Folder - Wegwijs in energieschaarste (PDF)
- Geluidsoverlast luchthaven Woensdrecht
- Gemeentegids 2022-2024
- Gemeentelijke Administratieve Sancties (GAS)
- Gemeentemagazine Essen Info
- Huisnummer kopen
- Huisstijl gemeente Essen
- Hulpdiensten & BIN
- Klachtenreglement
- Lokale pers
- Meld een probleem
- Meldpunt klokkenluiden en onregelmatigheden
- Mijn Burgerprofiel
- Noodnummers
- Onthaalbalie
- Openbaarheid van bestuur
- Publicaties
- Rondleiding gemeentehuis
- UiT in Essen - hoe gebruiken?
- Wachtdiensten
- Wespennest melden
- Wijkgesprekken 2022
- Zitdag VDAB