naar inhoud

EnergieK loket - voor vragen over energie, wonen of renoveren

Op maandag 10 augustus en 7 september kan je in de voormiddag in het gemeentehuis terecht met specifieke vragen over energie, wonen en renoveren. Een medewerker staat je te woord. We doen dit coronaproof!

Wanneer

  • 10 augustus ’20 (ma)
    van 09.00 u tot 12.00 u
  • 07 september ’20 (ma)
    van 09.00 u tot 12.00 u

Info

Hoe krijg ik mijn energiefactuur naar omlaag?

Kom met jouw eindfactuur van gas en elektriciteit langs in ons EnergieK loket en wij helpen je met een vergelijking van energieleveranciers. We zoeken voor je uit welke leverancier het voordeligste uitkomt en hoe je échte groene energie in huis haalt.

Maak ik aanspraak op een 0% lening?

Prioritaire doelgroepen maken aanspraak op een 0% lening via het EnergieK huis. Je kan tot 15.000 euro lenen voor allerlei energiebesparende investeringen zoals het plaatsen van isolatie, hoogrendementsglas of een zuinige verwarmingsinstallatie. Ga na of je in aanmerking komt via www.igean.be/energielening of kom langs bij je EnergieK loket.

Hoe begin ik aan mijn renovatie?

Is jouw huis aan renovatie toe maar weet je niet hoe eraan te beginnen? Wij bespreken samen met jou de stappen die je kan ondernemen.

Heb ik recht op een premie?

Als je van plan bent om jouw huis beter te isoleren en te renoveren kan het zijn dat je aanspraak maakt op verschillende premies. In het EnergieK loket maken we je graag wegwijs en helpen we je bij het aanvragen van premies.

Ook digitaal of via de telefoon helpen we je graag verder via energie@igean.be of 03 350 08 08 (elke weekdag tussen 9.00 en 16.00 uur).

Waar

naam
Gemeentehuis Essen
adres
Heuvelplein 23
2910 Essen

Prijs

Gratis

Contact

Telefoon
03 670 01 47
e-mail
omgeving@essen.be

Organisatie

Alle activiteiten